Leiderschap, organisatie- & teamontwikkeling

Mirjam Onderwijs & Leiderschap - Organisatie

Ieder brein leert op zijn eigen manier. In een neuro-inclusieve school is deze diversiteit het uitgangspunt. Dit gaat verder dan differentiatie in de klas. Het is een transformatie die het hele systeem raakt. Van denken in gemiddelden naar waarderen van variatie.

Een neuro-inclusieve school vraagt om een brede visie op leiderschap, organisatie- en teamontwikkeling. Schooldirecties en teams creëren ruimte voor verschillende denk- en leerstijlen, voor de kinderen én de leerkrachten.

Als coach, onderwijsadviseur en procesbegeleider begeleid ik schoolleiders en teams in dit proces. Samen werken we aan bewustwording, strategieën en een schoolcultuur waarin neurodiversiteit niet alleen wordt erkend, maar ook actief wordt benut als kracht.

We maken deze verandering door iedere dag een betekenisvolle, haalbare stap te nemen. Door te reflecteren, ons te verdiepen en succesvolle aanpakken te verankeren. Geen one-size-fits-all, maar maatwerk. Dit ontwikkelproces vraagt om een open dialoog, flexibiliteit, doelgerichtheid en een inclusieve mindset in alle lagen van de organisatie.

“Samenwerken met Mirjam: ik word daar nog steeds blij van!

Mirjam is een ongelooflijk snelle denker, doorziet situaties en vraagstukken in no-time en kan heel goed oplossingsrichtingen aangeven en die vervolgens ook praktisch uitwerken.

En minstens zo belangrijk: Mirjam is een heel prettig persoon om mee te werken en te sparren: ze luistert goed, is oprecht geïnteresseerd en helpt graag om zaken scherp te krijgen en de beste route te kiezen. Voor jou persoonlijk, voor je organisatie en voor je programma.”

— Marieke Rinket, Programma manager Techkwadraat Twente VO en Sterk Techniekonderwijs Twente

Wil je in gesprek over neuro-inclusief onderwijs, leiderschap of team-/organisatieontwikkeling? Laten we verbinden!